Mennyibe kerül egy weboldal? - Laptop előtt pénzt számoló kezek

Mennyibe kerül egy weboldal?

Valóban az a drága, ami sokba kerül?

„Keresek valakit, aki megcsinálja a weboldalam, de nem akarok vagyonokat fizetni. Van, aki 80.000-et mond, van, aki 800-at. Most akkor mennyibe kerül egy weboldal?”

Ez a mondat több biztosan rengeteg ember fejében elhangzott már, amikor weboldalkészítőt keresett. Az árkülönbségek tényleg brutálisak, és laikusként rémisztően nehéz eldönteni, hogy valóban mit kapsz a pénzedért. Mert az ár valóban fontos, de érdemes feltenni a kérdést: mit jelent neked a „drága„? A cikkben leírom, mennyi mindentől függhet, mennyibe kerül egy weboldal.

Egy weboldal költség vagy befeketetés?

Egy profi weboldal akkor működik, ha növeli a bevételed, megerősíti a márkádat, és bizalmat épít. Ehhez viszont nem elég egy jól kinéző sablon, vagy egy „tudunk gyorsan csinálni valamit” megoldás.

Kell például:

  • UX/UI tervezés, hogy a felhasználó, a célközönséged valóban eligazodjon rajta
  • Reszponzivitás: mobilon is élményszerű legyen
  • Technikai alapok: gyors betöltés, biztonság, SEO-barát struktúra
  • Tartalomstratégia: érthető, emberközeli szövegek

A profi weboldal nem csak a megjelenésében profi. Hanem abban is, hogy valódi, mérhető eredményt hoz. Ennek viszont van egy reális ára.

Mit jelent a reális ár?

Ha egy weboldalt 100 ezer forintért (vagy kevesebbért) készítenek el neked, nagy eséllyel:

  • előre gyártott sablont használnak
  • nem lesz mögötte UX/UI koncepció
  • nem tartalmaz komplex funkciókat vagy személyre szabott fejlesztést
  • nem kapsz hosszú távú támogatást
  • kimaradhat belőle a stratégiai gondolkodás, SEO vagy ügyfélélmény-szemlélet

Ez nem jelenti azt, hogy sablonból nem lehet jól működő honlapot készíteni és annak keretein belül személyre szabni – láttam én is remek oldalt sablonból felépítve-, de ezt nem 100.000 forintért fogják neked megcsinálni.

Azt gondolom, hogy az olcsóbb megoldás nem feltétlenül rossz. Sőt, induló kisvállalkozásoknak, tesztprojektekhez, átmeneti jelenléthez teljesen indokolt lehet. A kérdés inkább az, hogy mire van valójában szükséged.

Ha a célod egy komoly, eredményt hozó oldal, amely hosszú távon is megtérül, akkor már érdemes egyedi tervezésre, stratégiára és gondos kivitelezésre beruházni. Ez jellemzően 300–800 ezer forintos nagyságrendben mozog – igények és célok függvényében.

Egy magasabb árkategóriájú weboldalterv általában magában foglalja:

  • részletes konzultációt és igényfelmérést
  • versenytársak, célcsoport feltérképezését
  • UX-kutatást (felhasználói viselkedés)
  • egyedi grafikai és arculati elemeket
  • teljesítményoptimalizálást (gyors betöltés, mobilra szabott kódolás)
  • keresőoptimalizálási alapokat (SEO)
  • tartalmi támogatást (javaslat szövegekre, képekre, stock vagy MI-generált fotók)
  • utólagos karbantartási és frissítési lehetőséget
  • technikai támogatást és oktatást

Egy tanulságos történet

Képzelj el egy coachként dolgozó szakembert, például Pétert, aki egy kész sablonnal indította el weboldalát, amiben csak a képeket és a szöveget cserélték. Az oldal szép volt, modern, de valahogy mégsem működött igazán. Kevesen találtak rá, a látogatók nagy része pár másodperc után elhagyta, és senki nem tudta pontosan, mit is kínál, kinek és miért lenne jó.

Aztán Péter úgy kezdte nézni a honlapját, mintha az egyik kliense lenne és úgy döntött, változtat. Stratégiában kezdett gondolkodni. Megnézte, hogyan lehetne újratervezni az oldalt, hogyan lehetne egyértelművé tenni az ajánlatát, és végre úgy megmutatni magát, ahogy ő valóban dolgozik.

Az eredmény? Már az első hónapban új érdeklődők jelentkeztek a honlapon keresztül. A szakember magabiztosan küldte ki a linket partnereinek, mert az oldal végre tényleg róla szólt és a céljaihoz igazítva lett elkészítve.

Mitől lesz „drága” egy weboldal valójában?

Röviden és nyersen: attól, ha nem termel neked bevételt. Ha nem építi a márkádat. Ha nem segít eligazodni a látogatóidnak. Ha frusztrál, ha lelassítja a folyamataidat. Ha mindig valamit javítani kell rajta, vagy ha a látogatóid elmennek róla anélkül, hogy megértenék, mit kínálsz.

Drága lehet az az oldal is, amely miatt lemaradsz egy együttműködésről vagy egy vásárlásról. Vagy amelyik nem ad világos választ a látogató kérdéseire, így továbbáll.

Így nézve a százezer forintos oldal, ami elbizonytalanítja a látgogatót, drágább, mint az ötszázezres, ami havi tíz érdeklődőt hoz. Mert nem az ár a lényeg, hanem az érték.

És van még egy fontos tényező, amiről ritkán beszélünk: az idő. Egy valóban igényes, egyedi weboldal mögött nem néhány órányi kattintgatás áll, hanem hetek – néha hónapok – tervezési és kivitelezési munkája. Még akkor is, ha ma már számos részfolyamatot AI-eszközök segítenek gyorsítani, a gondolkodás, az elemzés, a döntéshozatal és a finomhangolás továbbra is emberi figyelmet igényel. Nem mellesleg a valóban hasznos mesterséges intelligencián alapuló eszközök sincsenek ingyen, tehát valaki ezt is megfizeti. (De most nem az AI a fő témánk, ezt majd egy másik cikkben bővebben kifjejtem.)

A versenytársak feltérképezése, a UX-kutatás, az arculatba illesztett design, a tartalomhangolás, a tesztelés, a hibajavítás és a teljesítményoptimalizálás mind-mind idő- és energiaigényes lépések, még ma, 2025-ben is. És ezek azok az elemek, amelyek valóban különbséget tesznek egy működő és egy csak jelenlévő weboldal között. Ezért kerül sokba, mert sok mindent tartalmaz, és mert valódi értéket épít.

Záró gondolat

Most már látszik, mennyi mindentől függhet, mennyibe kerül egy weboldal, és hogy ez sok vagy kevés, nézőpont és aktuális igények kérdése.

Egy jól működő, UX-alapokon felépített, technikailag is stabil weboldal hosszú távon kiszámítható, fenntartható és mérhető növekedést tud hozni a vállalkozásodnak.

Ha úgy érzed, hogy eljött az ideje egy olyan weboldalnak, ami nemcsak szép, hanem okosan is működik – és valóban a te igényeidhez van szabva –, keress meg. Nézzük meg, hogyan tudjuk ebből a befektetésből a legtöbbet kihozni >